Kāpēc ir svarīgi prast pārdot nemateriālos pakalpojumus?

Esmu strādājis ar darba aizsardzības pakalpojumu pārdošanu septiņus gadus, kā arī astoņus gadus – ar dažādu sertifikācijas risinājumu piedāvāšanu. Abos gadījumos klients faktiski pērk nevis “papīru” vai “dokumentu komplektu”, bet gan statusu, atbilstību un atzīšanu.

Šādu nemateriālo produktu pārdošana prasa īstu degsmi par to, ko piedāvā. Ja tev pašam tas nepatīk, klients to sajutīs. Liela nozīme ir arī spējai „vizuāli” radīt šo pakalpojumu sarunas laikā, it kā to varētu apgriezt un apskatīt no visām pusēm. Tam noder prasme pielāgoties sarunas partnera uztverei, valodai un attieksmei.

Bieži nākas saskarties ar dažādiem „barjeras” faktoriem. Visizplatītākais ir cena, bet nevajadzētu aizmirst arī par cilvēka sākotnējo skepsi vai neizpratni. Tāpēc palīdz elastīga pieeja un cieņa sarunā – gan pret sevi, gan pret klientu.

Nevajag cerēt, ka viss būs iemācāms tikai no grāmatām vai semināriem. Noderīga ideja var atklāties tikai pēc laika un caur praktisko pieredzi. Taču šī kombinācija – zināšanas, pieredze un atvērtība jauniem risinājumiem – palīdzēs veiksmīgi pārdot pat visspecifiskākos pakalpojumus.

Leave a Reply