Balanss starp KPI sasniegšanu un komandas saglabāšanu

Pēdējo 15 gadu laikā es bieži esmu saskāries ar sarežģītu jautājumu: vai vajadzētu spiest komandu sasniegt 100% no izvirzītajiem KPI vai tomēr prioritizēt komandas saglabāšanu un labklājību? Abi pieejas varianti ietver gan priekšrocības, gan riskus, un pareizā izvēle bieži vien ir izšķiroša ilgtermiņa panākumiem.

Kad ir pamatoti spiest uz KPI sasniegšanu?

  1. Peļņas vai dzīvotspējas risks: Ja uzņēmuma izdzīvošana ir atkarīga no KPI izpildes, dažkārt stingrāka pieeja ir neizbēgama.
  2. Augsta konkurence tirgū: Lai saglabātu pozīcijas spēcīgas konkurences apstākļos, sasniegt KPI ir būtiski.
  3. Motivēta un spējīga komanda: Ja darbinieki ir enerģijas pilni un gatavi pieņemt izaicinājumus, spiediens var tikt uztverts kā iespēja, nevis slogs.
  4. Reālistiski KPI: Ja mērķi ir sasniedzami un šķēršļi ir īslaicīgi, pastiprināta piepūle var atmaksāties.
  5. Pieļaujama kadru mainība: Ja nozare pieļauj augstu kadru mainību, lielāka uzmanība var tikt pievērsta rezultātiem, nevis personāla noturēšanai.

Kad prioritizēt komandas saglabāšanu?

  1. Pārslodzes pazīmes: Stresa, izdegšanas vai darba kvalitātes samazināšanās pazīmes liecina, ka spiedienu nepieciešams samazināt.
  2. Augsta kadru mainība: Ja darbinieku aizplūšana kļūst par sistemātisku problēmu, tas norāda uz nepieciešamību mainīt pieeju.
  3. Darba tirgus īpatnības: Ja ir grūti atrast kvalificētus darbiniekus, ir jāiegulda esošo darbinieku labklājībā.
  4. Nerealistiski KPI: Ja ārēji faktori (piemēram, ekonomikas lejupslīde) padara mērķu sasniegšanu neiespējamu, ir jāveic stratēģiska korekcija.
  5. Komandas nogurums: Ja komanda jau ir pārdzīvojusi vairākus augstas intensitātes periodus, turpmāks spiediens var radīt ilgtermiņa zaudējumus.

Kā atrast pareizo balansu?

  • Analizējiet biznesa vajadzības: Ja KPI nesasniegšana ir īslaicīga problēma, koncentrējieties uz komandas noturēšanu. Ja uzņēmuma dzīvotspēja ir apdraudēta, strādājiet kopā ar komandu, lai samazinātu riskus.
  • Daliet slodzi: Rotējiet atbildības starp darbiniekiem, lai izvairītos no pārmērīgas noslodzes.
  • Komunicējiet caurspīdīgi: Atklāti izskaidrojiet uzņēmuma izaicinājumus. Cilvēki labāk reaģē, ja saprot iemeslus.
  • Izvirziet starpmērķus: Ambiciozus KPI sadaliet mazākos, vieglāk sasniedzamos posmos, lai nodrošinātu stabilu progresu, nepārpūlot komandu.

Šīs dilemmas patiesais izaicinājums rodas tad, kad vienlaikus pastāv apstākļi, kas atbalsta gan KPI sasniegšanu, gan komandas saglabāšanu. Šādās situācijās ir svarīgi noteikt, kurš no faktoriem ir kritiskāks.

Un, ja neesat biznesa īpašnieks, jārēķinās, ka ārējais spiediens var pastiprināt uztverto risku. Līdz ar to kļūst vēl būtiskāk pieņemt līdzsvarotu lēmumu, kas vienlaikus kalpo gan uzņēmuma, gan komandas interesēm.

Leave a Reply